Ilustrační foto

V Německu se rozhořela debata o způsobech, jakými lze odhalit e-kola, jejichž motory byly nelegálně upraveny pro vyšší rychlosti. Ernst Brust, uznávaný odborník na elektrokola, navrhuje integraci Bluetooth rozhraní do motorů těchto kol. Tato technologie by umožnila snadněji identifikovat manipulace s motory. Brust, který zastupoval německou inspekční společnost Velotech, přednesl své návrhy na konferenci o bateriových technologiích pořádané kriminálním oddělením ve Würzburgu.

Pomoc policie při identifikaci upravených kol

Podle Brusta by Bluetooth technologie výrazně usnadnila práci policii při zjišťování e-kol, která jsou nelegálně rychlá. V případě, že policisté nezachytí rychlá e-kola přímo při přestupku, mohou se spolehnout na analýzu prostřednictvím Bluetooth technologie. "Pokud policie zjistí prostřednictvím Bluetooth, že výkon motoru e-kola je více než 12 watt hodin na kilometr, pak je motor upraven. Normální výkon se pohybuje mezi 5 a maximálně 10 watt hodinami na kilometr," upozorňuje Brust.

Úspora času a jednodušší detekce úprav

Dále Brust zdůrazňuje, že detekce úprav rychlosti prostřednictvím Bluetooth by znamenala velkou úsporu práce. Vzhledem k různorodosti tuningových sad je ověření, zda došlo k manipulaci s motorem, velmi časově náročné. Je nutné motor otevřít a vyžaduje to speciální znalosti. Rozhraní by celý proces velmi zjednodušilo a přispělo k bezpečnosti.

Nebezpečí nelegálně rychlých e-kol

Na konferenci ve Würzburgu bylo rovněž zdůrazněno, že fyzické nebezpečí spojené s nelegálně rychlými e-koly není jediným potenciálním problémem. Zvýšené nároky na baterii e-kola, která nemusí být dimenzovaná pro vyšší vybíjecí proudy, znamenají dodatečné zatížení baterie a zvýšené riziko požáru.

Opravy baterií a varování experta

Brust také varoval před opravami baterií e-kol, což je další možný zdroj požárů baterií. "Zabývali jsme se již možnostmi pro majitele s vyčerpanými nebo nefunkčními bateriemi, protože to může být pro spotřebitele velký problém – obzvláště pokud originální náhradní baterie nejsou k dispozici". Jeho komentáře přidávají další dimenzi do debaty o rychlostech, která se často objevuje v průmyslu a na specializovaných webech. Diskutuje se o tom, zda průmysl dostatečně brání úpravám a zda je současný limit asistence EU/UK 25 km/h praktický, když mnoho neelektrických kol jezdí rychleji i tak.

zdroj: ebiketips.road.cc

 

Autor: Daniel Česák dne

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení: