Česká scéna elektrokol se na podzim 2025 dočká velkého odhalení, které přichází od našich slovenských sousedů. Značka KELLYS BICYCLES, známá svým důrazem na vlastní vývoj, posouvá hranice možného a představuje MAXXPRO – nejlehčí plně výkonný e-bike systém na světě. Tato inovace není jen dalším přírůstkem do katalogu, ale výsledkem let cíleného výzkumu a odvahy jít vlastní cestou. Pro jezdce to znamená jediné: agilnější, lehčí a výkonnější elektrokola napříč všemi kategoriemi.
6,1 kg
105 Nm
257 Wh/kg
900 Wh
Revoluce jménem MAXXPRO: Méně kil, více výkonu
Srdcem novinky je dokonalá synergie dvou klíčových komponentů. Motor Panasonic GXM MAXXPRO, vážící pouhých 2,56 kg díky použití hořčíkové slitiny, nabízí masivní točivý moment 105 Nm. To ho řadí na špičku ve své kategorii a zaručuje nekompromisní výkon v prudkých stoupáních. Druhou částí skládačky je baterie KELLYS K2 MAXXPRO. Její karbonové tělo ukrývá články s rekordní energetickou hustotou 257 Wh/kg. Díky tomu je možné dosáhnout vysokých kapacit (až 900 Wh) při zachování nízké hmotnosti. Celý systém tak váží neuvěřitelných 6,1 kg.
Tento technologický skok není jen o číslech na papíře. Nižší hmotnost znamená lepší ovladatelnost, snazší manipulaci s kolem a v konečném důsledku i delší dojezd, protože motor nemusí překonávat zbytečnou zátěž. KELLYS tímto řešením překonává konkurenci minimálně o jednu generaci a dokazuje, že i značka ze střední Evropy může udávat globální trendy.
MAXXPRO je výsledkem let výzkumu, inženýrství a odvahy jít vlastní cestou. Je to nejlehčí plně výkonný e-bike systém na světě a zároveň důkaz, že i slovenská značka může určovat směr v globálním měřítku. Nejvíce nás ale těší, že tuto technologii přinášíme napříč celou kolekcí.
Nová kolekce RS 2026: Špičková technologie pro každého
KELLYS neusnul na vavřínech a systém MAXXPRO integruje do zcela nové generace elektrokol pro rok 2026. Technologie nebude vyhrazena jen pro nejdražší modely, ale objeví se v různých segmentech, což je pro zákazníky skvělá zpráva. Nové rámy, vyráběné na robotizovaných linkách v Evropě, jsou navíc v průměru o 10 % lehčí než jejich předchůdci.
Na co se můžeme těšit?
- THEOS RS: Trailové celoodpružené e-MTB se zdvihem 140 mm a baterií až 900 Wh pro náročné jezdce.
- THEOS RSE & RSX: Komfortní a výkonné e-SUV modely pro dobrodružství na jakémkoli povrchu.
- TYGON RS & TAYEN RS: Lehké hardtaily pro ty, kdo hledají rychlost a efektivitu.
- eCRISTY RS: Univerzální hybridní elektrokolo do města i na víkendové výlety.
- eSOOT: Premiérový e-gravel model značky, osazený lehkým motorem MAHLE pro sportovní zážitek.
Potěší také fakt, že i cenově dostupnější modely pro sezónu 2026 dostanou prvky z vyšších řad, jako jsou například vzduchové vidlice nebo snadno vyjímatelná baterie.
Od půjčovny kol k technologickému lídrovi
Příběh značky KELLYS je inspirativní. To, co začalo v roce 1991 jako malá půjčovna kol bratrů Petra a Braňo Divincových, je dnes jedním z největších výrobců kol ve střední Evropě s exportem do více než 35 zemí. Klíčem k úspěchu jsou od počátku investice do vlastního vývoje a designu, které probíhají v sídle firmy ve Velkém Orvišti u Piešťan.
Založení půjčovny
Bratři Peter a Braňo Divincovi otevírají půjčovnu kol a pokládají základy budoucí firmy.
První vlastní modely
Na trh jsou uvedena první kola pod značkou KELLYS, která si rychle získávají oblibu.
Nová generace ve vedení
Vedení firmy přebírá Michal Divinec, syn zakladatele, a výrazně navyšuje investice do výzkumu a vývoje.
Uvedení systému MAXXPRO
KELLYS představuje nejlehčí plně výkonný e-bike systém a novou generaci elektrokol, čímž potvrzuje svou pozici technologického inovátora.
Význam pro český trh a budoucnost elektrokol
Česká republika je pro KELLYS klíčovým trhem s obrovskou komunitou nadšených cyklistů. Uvedení takto pokročilé technologie je jasným signálem, že slovenská značka to s českými zákazníky myslí vážně. „Tento trh nevnímáme jen jako domácí, ale především jako velmi silný. Vidíme v něm stále větší potenciál pro růst a nové příležitosti,“ potvrzuje CEO Michal Divinec.
Inovace jako MAXXPRO ukazují jasný směr, kterým se bude ubírat celý segment elektrokol: snižování hmotnosti při zachování plného výkonu. Pro jezdce to znamená jediné – přirozenější pocit z jízdy, lepší ovladatelnost a delší dojezd. Jsme svědky malého technologického převratu, který se zrodil jen pár stovek kilometrů od našich hranic.
Co si o novém systému od KELLYS myslíte vy? Přesvědčí vás nižší hmotnost ke koupi nového elektrokola?