%
Crussis e-Cross Low 7.8
Typ motoru: M400
Značka motoru: Bafang
Velikost kol: 28
Baterie: 522Wh
Velikost rámu: L
Model rok: 2023
35 990 Kč
Popis kola
Crussis e-Cross low 7.8MotorBafang M400Baterie522WhVýkon80NmPrůměrný dojezd50-80 kmVidlicePružinováVelikost kol 28" Představení ElektrokolaPokud hledáte e-kolo pro sportovnější jízdu nebo výlet, jste na správné adrese. Krosové elektrokolo e-Cross low 7.8 se středovým elektromotorem je totiž určené nejen pro výlety všeho druhu na silnicích a cyklostezkách, ale zvládne také sportovnější ježdění v lehkém terénu. Již se nemusíte bát kopcovitého profilu výletu, ani toho, že třeba nebudete stačit ostatním. Je čas vyrazit! E-kolo je dodáváno bez blatníků, osvětlení, stojánku a nosiče. Ty však lze ke kolu bez problémů dokoupit a následně namontovat. Nebo se podívejte na model e-Savela 7.8, které je vybaveno blatníky a nosičem. Není nač čekat. E-bike Crussis e-Cross low 7.8 se středovým elektromotorem je připraven pro váš parádní výlet. Šlápněte do pedálů! Pokud byste přesto zatoužili po modelu se silnější baterií, koukněte na e-kolo e-Cross low 7.8-S/M nebo elektrokolo s lepší doplňkovou výbavou (vidlice, přehazovačka, motor…), OLI-Cross low 8.8-S/M, e-Cross low 9.7-S/M, PAN-Cross low 9.8-M. Shimano AlivioShimano Alivio je třetí nejzákladnější úroveň ze šesti od spolehlivého výrobce SHIMANO. Z jízdních zkušeností jsou hlavními plusy spolehlivý chod, stále nízká cena a nízké náklady při servisu.Víme, že má řazení již bytelnější konstrukci, proto snese střední zatížení u základních horským modelů. Nevýhodou je nepřesný chod při velkém zatížení. Nejčastěji se používá v kombinaci s devítipastorkovou kazetou s rozsahem 11-36 zubů. SUNTOUR NEXVidlice NEX je jedna z nejpoužívanějších vidlic pro krosová a treková elektrokola. Disponuje zdvihem 60 mm, o tlumení se stará olej a o pružení ocelová pružina. Díky tomu, že se tato vidlice používá na velkém množství elektrokol, víme že je odzkoušená a velmi spolehlivá. Pro rekreační jezdce bude tato vidlice jistě plně dostačující. Nevýhodou vidlice je absence přesného nastavení na daného jezdce. USB konektor U elektrokol Crussis řady 8 a 9 musíme zdůraznit obrovskou výhodu nabíjení telefonu pomocí USB, které je obsaženo v display systému PANASONIC.Za jízdy si můžete krásně dobít telefon, abyste do cíle dojeli pomocí navigace. Oblíbené příslušenstvíNechte se inspirovat a podívejte se na doporučené příslušenství, které zákazníci nejčastěji k tomuto kolu pořizují. ProhlédnoutMotorBafang M400Značka BAFANG se v odvětví elektrokol prosadila především díky nábojovým motorům (jak v předním, tak zadním kole), kde je dlouhodobě jedničkou na světovém trhu. V posledních pár letech se však BAFANG intenzivně zaměřil i na výrobu středových motorů. Rozměrově je řada M400/420 o něco objemnější, a vizuálně o něco výraznější než motory značek BOSCH, YAMAHA, SHIMANO, nebo BROSE. Řada M500 je v tomto ohledu o něco subtilnější a vzhledově líbivější. Je vidět že BAFANG jde opravdu dopředu, nejen technicky, ale i designově. Jak správně vybrat vhodný motor pro elektrokolo? Výkon80NmVáha3,9 kgMax. přípomoc500WVše o motoru Bafang M400Všechna kola s motorem Bafang M400Porovnání výkonu motorů 40-60 Nmrekreační využití lehký terén 60-80 Nmdostatek výkonu i pro prudké kopce a těžký terén80-100 Nmextrémní síla, které si hravě poradí s jakýmikoliv terénem Bateriesrdce elektrokolaBaterie je společně s motorem nejdůležitějším komponentem elektrokola. Kvalita baterie přímo ovlivňuje jízdní vlastnosti, dojezd a životnost a v neposlední řadě vaší spokojenost s produktem. Proto je dobré kupovat elektrokola, u kterých máte jistotu, že využívají vyzkoušené technologie od předních výrobců. Pouze tak se vyhnete zbytečným starostem a případným "zbytečným" investicím do nové baterie. Pár faktů o bateriíchBaterie a nabíječka je u nás vždy v ceněkaždé elektrokolo zakoupíte vždy s baterií a nabíječkouKapacita (Wh)hlavní parametr baterie, čím vyšší hodnota, tím lépe. Nejlepší baterie mají až 950 Wh, slušný standard je dnes 500-600 Wh. Kapacitu baterie lze vypočítat z jejich základních parametrů "napětí V" x "kapacita Ah" = "kapacita Wh" - příklad: 36V x 17,5Ah = 630WhNabíjení lithiové baterie lze nabíjet kdykoli a jakkoli dlouho, nemá to vliv na jejich životnost. Např. rychlonabíječky (6A) zvládnou nabít 500 Wh baterii na 50% kapacity za 1 hodinu (akorát tak na to dát si oběd a nealko pivko), na 100% za 3 hodinyŽivotnost moderní baterie zvládnou velký počet plných nabíjecích cyklů (800 až 1000), než se jejich kapacita začne snižovat. Což v závoslosti na četnosti využití a způsobu zacházení s baterií odpovídá životnosti cca 4 až 8 let. Životnost baterie dokážete snadno prodloužit dodržením pár základních věcí - dočtete se níže.Battery management system (BMS) "mozek" baterie, řídící elektronika, která dohlížící na správné rovnoměrné dobíjení a vybíjení článků baterie. Vy se tedy nemusíte téměř o nic starat :)Skladování při delším nepoužívání (např. přes zimu) baterii držte nabitou ideálně na 50-60% její kapacitya uložte ji při pokojové teplotě (chlad třeba v garáži by způsobil její rychlejší samovybíjení) Jak pečovat o bateriiDoba nabíjení baterie Na co si dát pozor? Nevybíjejte baterii "do mrtva"A když se vám to přece jen podaří, tak ji ihned nabijte. Nenechávejte ji ležet prázdnou, může dojít k jejímu nevratnému poškození. V sezóně dobíjejte na 100% hned po dojezduSoučasné baterie Li-Ion nebo Li-Pol nabíjejte bez ohledu na zůstatek kapacity hned po dojezdu (často se setkáte s argumentem, že se má baterie nejdříve zcela vybít - je to nesmysl a těmto moderním bateriím to naopak škodí).Mimo sezónu když nejezdíte, dobijte na 60%60% nabití při nepoužívání baterie je pro její životnost nejoptimálnější (tj. 3 čárky z 5 na ukazateli). 1x měsičně zkontrolujte. Jakmile kapacita klesne na 40% (2 čárky z 5), dobijte opět na 60%.Jak je to s dojezdem elektrokola?papírové hodnoty vs. realita Dojezd je pro zákazníka důležitá hodnota a výrobci to moc dobře vědí. I proto se většina výrobců předhání, kdo nabídne zákazníkovi zajímavější (delší) dojezd. Bohužel neexistuje žádná norma, která by pravidla pro uvádění dojezdových hodnot sjednotila, tak aby prezentované hodnoty byl opravdu reálné. My se snažíme udávat hodnoty zprůměrované, které korespondují s našimi vlastními zkušenostmi. Pro získání lepší představy o rozpětí dojezdových vzdáleností přikládáme jednodduchou tabulku, ve které se můžete podívat na reálné dojezdy jednotlivých baterií, které máme osobně vyzkoušené. Průměrný dojezd baterieníže uvádíme hodnoty, které vycházejí z našich reálných zkušeností. Měly by vám pomoci získat lepší představu o reálném dojezdu, při zohlednění váhy jezdce a kapacity baterie. Co má vliv na dojezd? váha jezdce rychlost tlak v pneu + použitý vzorek úroveň přípomoci (asistence motoru)váha jezdce venkovní teplota, vítr profil trati a jejích povrh (asfalt, písek, kamení) Čím mohu prodloužit dojezd? Vyšší frekvence šlapání nad 50 otáček/min optimalizuje účinost pohonné jednotky. Naopak pomalé šlapání na těžké převody stojí akumulátor více energie.Jezděte plynule, časté brždění a rojíždění je nehospodárné, tak jako u automobiluSprávné a včasné řazení zvyšuje efektivitu jezdce a vyšší dojezd baterie.Kontrola správného tlaku v pneumatikách pro minimalizaci valivého odporuOn-line kalkulátor dojezduJaromír Jágr doporučuje!Naše hokejová legenda Jaromír Jágr se stal v roce 2018 tváří značky českých elektrokol Crussis. Sám Jaromír Jágr vlastní a jezdí na koloběžce Crussis, kterou jak říká používá nejen k tréninku. Průvodceelektrokoly Crussis 2023Jak mám rozumět názvu kola?ONE a X - ONE je označení pro jednotnou barvu elektrokola. Povětšinou bývá v matném provedení. Pokud v názvu není ONE jedná se o klasickou barevnou variantu elektrokola.OLI, PAN a X - je označení pro pohonou jednotku elektrokola. OLI - italský motor OLI. PAN - motor PANASONIC a pokud v není v názvu specifikováno je v základní výbavě motor BAFANG.City, Gordo, Country... - je označení pro typ elektrokola. CITY, COUNTRY - městká elektrokola. GORDO, SAVELA, CROSS - krosová a treková elektrokola. GUERA, FIONNA, ATLAND, LARGO - horská elektrokola ( detailnější popis níže ).1.8,5.8,6.8... - číslice před tečkou vždy označuje mechanickou výbavu elektrokola, čím vyšší číslo, tím kvalitnější elektrokol ( detailnější popis níže ). Číslice za tečkou určuje modelový rok. To znamená, 8 = modely 2023, 7 = modely 2022, 6 = modely 2021 a pod...S, M, L - toto písmeno vždy označuje kapacitu baterie, konkrétního modelu. Detailnější popis níže.xOznačení barevné variantyxOznačení typu motoruxOznačení typu elektrokolaxOznačení kvality mechanické výbavyxOznačení kapacity bateriexOznačení barevné variantyxOznačení typu motoruxOznačení typu elektrokolaxOznačení kvality mechanické výbavyxOznačení kapacity baterieStručný přehled modelových řadHorská elektrokolaLargo - velikost kol 29", unisexový pevný rám Atland - velikost kol 27,5", unisexový pevný rámGuera - velikost kol 27,5", dámský pevný rámFionna velikost kol 29", dámský pevný rámTreková elektrokolaCross - velikost kol 28", pánský rámCross low - velikost kol 28", dámský rámGordo - velikost kol 28", pánský rámSavela - velikost kol 28", dámský rám Městská elektrokolaCity - velikost kol 26", snížený rámCountry - velikost kol 28", snížený rámJak se označují baterie elektrokol Crussis ?Baterie 14,5 Ah a 17,5 Ah jsou v rámu kola mezi sebou zaměnitelné a je možné je použít v jednom rámu kola, které jsou pro tyto baterie vyrobené.Jednotlivě baterie jsou označeny písmenem. Pro lepší porozumění označení dané kapacity baterie. Označení písmene "S" je kapacita 17,5 Ah, "M" je kapacita 20 Ah a "L" je kapacita 25 Ah. Baterie s nejnižší kapacitou 14,5 Ah nemá žádné písmenné označení.Baterie 20 Ah a 25 Ah nejsou mezi sebou zaměnitelné a to kvůli jejich rozměru. Větší kapacita baterie má i větší rozměr baterie a proto tyto dvě kapacity baterie je možné použít pouze do rámu pro ně určené a nelze je s jinými bateriemi zaměňovat. S = 17,5Ah ( např: Largo 7.7-S ) M = 20Ah ( např: Largo 7.7-M )L = 25Ah ( např: Largo 7.7-L )Průvodce elektrokoly CRUSSIS 2023Akumo.czVáš spolehlivý partner Kolo vám doručíme až domu - připravenéVěřte, že Vaše objednané elektrokolo bude mít prvotřídní péči od našich šikovných servisních techniků, kteří elektrokolo seřídí a kompletně připraví a absolvují zkušební jízdu. Naším cílem při zvolení této služby je, aby zákazníci neměli s dodaným elektrokolem v podstatě žádnou starost a mohli se rovnou vydat na cestu a užívat si vytoužené elektro pomoci. Zajímá Vás, co všechno tato služba obnáší? Více o doručení elektrokolaPůjčovna a TestCentrum elektrokolChcete si elektrokolo před zakoupením vyzkoušet a pořádně otestovat v reálném terénu, který znáte? Nebo hledáte půjčovnu elektrokol pro zpestření vaší dovolené či delšího výletu. Na důvodu nesejde, pro všechny různé příležitosti a možné situace se vám elektrokolo může hodit. Prohlédnout půjčovnu Síť servisních partnerů po celé ČRKoupili jste u nás elektrokolo a máte to k nám daleko? Nebojte i pro vás máme řešení. Můžete využít služeb některého z našich servisních partnerů, kteří s vámi rádi vyřeší jak záruční, tak i pozáruční problém. Umí realizovat i placenou garanční prohlídku. Najít nejbližší servisOdstranění rychlostního limitu elektrokolaLimit asistence motoru do 25 km/h - noční můra mnohých cyklistů. Pokud patříte mezi ty, kterým omezení rychlosti vadí, jistě uvítáte jeho odstranění a my pro vás máme řešení. Pokud úpravu softwaru realizujete u nás, neztrácíte záruku na elektrokolo. Více o zrychlení elektrokola Pojištění elektrokolaPořídili jste si skvělé kolo a máte obavu z toho, že by Vám ho někdo mohl ukrást nebo že si ho zničíte? Bojíte se ho nechat v autě, zamčené venku bez dozoru nebo přes noc ve sklepě? Pak jste u nás správně. Pojištění elektrokol doporučují dvojnásobný mistr světa v biketrialu Josef Dressler a paralympijský vítěz a mistr světa v cyklistice Jiří Ježek. Více o pojištěníPoradíme vámNevíte-li si rady, velmi rádi vám pomůžeme a poradíme. Stačí se s námi spojit nebo nám zavolat na infolinku +420 315 601 380 jakou velikost rámu zvolit?jaký typ elektromotoru vybrat?odstranění rychlostního limitu 25 km/h reálný dojezd elektrokolana co si dát pozor při výběru elektrokola?půjčovna a testcentrumBlog o elektrokolech Bonus pro VásDočetli jste až jsem? Dobře pro Vás, připravili jsme si pro Vás slevu 10% na příslušenství - v košíku do pole "mám slevový kód" stačí zadat crus23Další parametry
Display: Bafang LCD
Vidlice: Suntour NEX HLO DS 700c, zdvih 63 mm, uzamykatelná z vidlice,
Přehazovačka: Shimano Alivio RD-M3100-SGS, nebo SRAM X5, 9 rychlostí
Řazení: Shimano Alivio SL-M3100, nebo SRAM X5, 9 rychlostí
Kazeta: Shimano CS-HG200-9, nebo Sram PG-920, 9 rychlostí
Retez: Kmc X9
Náboje: Crussis disc, ložisko věneček, 32D
Ráfky: Crussis 28", dvoustěnné, vložkované, 19mm
Pláště: Schwalbe Energizer Active Plus 28 x 2,00
Sedlovka: 30,4mm
Představec: Crussis Al, 105mm, stavitelný
Řidítka: Crussis Al, 680 mm
Kroutící moment: 80Nm
Dojezd: Dlouhý dojezd - 80 až 130 km, Standartní dojezd - 60 až 90 km
Nabíječka: napětí 36 Volt, 2A
Rychlost: 25 km/h - možné zrychlit na 50 km/h
Material rámu: Hliník
Přední brzda: Shimano BR-MT200, nebo Sram Level, hydraulická, rotor 180 mm
Zadní brzda: Shimano BR-MT200, nebo Sram Level, hydraulická, rotor 160 mm
Sedlo: Selle Royal
Nosnost: 120kg
Výška jezdce: 150-165cm, 160-175cm, 170-185cm, 180-195cm
Typ rámu: Snížený dámský rám
Použití: Město, Silnice a cyklostezky, Šotolinové cesty, Lesní cesty
Barva: Bílá/černá/červena
Značka: CRUSSIS
Teleskopická sedlovka: za příplatek 3-8 tis. Kč
Pohlaví: Nízký nástup, Senior, Dámská
Průměr kol: 28
Tlumič: x
Zdvihy: 60-100mm
Kotouče: 160mm - zadní, 180mm - přední
Převodník: Bafang, 44 zubů, 170 mm
Gripy: Crussis, 100% silikon
Pro nahrání fotografie a komentáře se musíte přihlásit.